Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
09.05.14: Interpack 2014: Få sektorer bliver konfronteret med så divergerende forbrugerønsker som kosmetikindustrien. Mens luksusartikler præsenteret i blankt antræk bliver stadigt mere populære, så tilgodeser en anden skønhedstrend bæredygtighed og ressourcebesparende emballager til det voksende marked for naturkosmetik. Fleksibilitet er derfor dagens orden for emballageproducenter og pakkemaskinleverandører.
Læs mere
07.05.14: Interpack 2014: "Less is more" er forbrugerens motto, når det gælder drikkevarer: færre tilsætningsstoffer og konserveringsmidler og nul sukker. Med emballagerne er det modsatte tilfældet, for de skal være individuelt designet, love produktkvalitet og muligvis tilbyde ekstra features også. En sådan forbrugeradfærd er ikke ligefrem godt for miljøet. Emballagesektoren må imødegå dette med ressourcebesparende og billig emballageteknologi.
13.05.14: Fodboldfans og øl på dåse er ikke nogen ny kombination. Men det kroatiske ølmærke Ožujsko Pivo, der er officiel sponsor for Kroatiens fodboldlandshold, har alligevel givet kombinationen en ny twist. Som en hyldest til deres landshold, der om en måned er med ved VM 2014 i Brasilien, har man nemlig iklædt en serie dåser landsholdets dragter.
12.05.14: Cupforma Ice er kartonproducenten Stora Ensos nye kartonkvalitet til bægre til is i forskellige størrelser. Den avancerede kartonkonstruktion skal give mulighed for en lavere basisvægt end normalt, hvilket sparer råstoffer og skåner miljøet. Og hvis man vælger den sukkerrørsbaserede PE-Green polyethylenbestrygning kan man tilmed opnå en emballage fremstillet af 100 procent fornyelige råvarer.
08.05.14: Arla oplyser i dag, at man sælger datterselskabet Danapak Flexibles A/S til østrigske Schur Flexibles Group. Handlen forventes at have effekt fra 1. juli 2014 forudsat godkendelse fra relevante konkurrencemyndigheder.
08.05.14: Færch Plast præsenterer nu et nyt koncept for pizzabakker, den såkaldte "Pizza Box"-løsning, som både skal give producenter og forbrugere fordele, og som kan anvendes til såvel tilberedning som genopvarmning. Konceptet distribueres allerede i Frankrig, hvor der er stor interesse for "tilberedningsklare" pizzaer.
07.05.14: Dressing, der drypper ned ad trøjen og en sandwich, der så væsentligt bedre ud i kioskens køledisk end den nu gør nede i bagerposen: Det er ikke altid, at en sandwich på farten giver en madoplevelse i topklasse for kunderne. Men det kan den rette emballage rette op på, påpeger PaperlinX A/S, der netop har lanceret en sådan.
13.05.14: Mellemlægsark der reducerer omkostninger til bortskaffelse af yderemballage med 90 procent samt en arkdispenser, der klarer hyppige formatskift under palleteringen. Løsningerne præsenteres på Interpack af Pal-Cut A/S, der er specialist i arkdispensering til palleteringsanlæg.
13.05.14: Kar-Mil A/S har været inde i, hvad man selv betegner som en rivende udvikling på RFID-området, og virksomheden styrker nu sin position yderligere med opkøbet af ID-Consult. En virksomhed der især har beskæftiget sig med RFID-tags til produktidentifikation i danske industrivirksomheder samt med adgangskontrol baseret på fingeraftrykslæsere og RFID.